dimecres, 11 d’agost del 2010

اختاري

إختاري

إني خيَّرتُكِ فاختاري

ما بينَ الموتِ على صدري..

أو فوقَ دفاترِ أشعاري..

إختاري الحبَّ.. أو اللاحبَّ

فجُبنٌ ألا تختاري..

لا توجدُ منطقةٌ وسطى

ما بينَ الجنّةِ والنارِ..

إرمي أوراقكِ كاملةً..

وسأرضى عن أيِّ قرارِ..

قولي. إنفعلي. إنفجري

لا تقفي مثلَ المسمارِ..

لا يمكنُ أن أبقى أبداً

كالقشّةِ تحتَ الأمطارِ

إختاري قدراً بين اثنينِ

وما أعنفَها أقداري..

مُرهقةٌ أنتِ.. وخائفةٌ

وطويلٌ جداً.. مشواري

غوصي في البحرِ.. أو ابتعدي

لا بحرٌ من غيرِ دوارِ..

الحبُّ مواجهةٌ كبرى

إبحارٌ ضدَّ التيارِ

صَلبٌ.. وعذابٌ.. ودموعٌ

ورحيلٌ بينَ الأقمارِ..

يقتُلني جبنُكِ يا امرأةً

تتسلى من خلفِ ستارِ..

إني لا أؤمنُ في حبٍّ..

لا يحملُ نزقَ الثوارِ..

لا يكسرُ كلَّ الأسوارِ

لا يضربُ مثلَ الإعصارِ..

آهٍ.. لو حبُّكِ يبلعُني

يقلعُني.. مثلَ الإعصارِ..

إنّي خيرتك.. فاختاري

ما بينَ الموتِ على صدري

أو فوقَ دفاترِ أشعاري

لا توجدُ منطقةٌ وسطى

ما بينَ الجنّةِ والنّارِ..

نزار كباني

Escull !

T’he donat a escollir, doncs escull

entre morí sobre el meu pit

o sobre el meu quadern de poesía…

Escull l’amor o el no-amor

doncs és de covards no escollir…

No hi ha una zona mitjana

entre el paradís i l’infern..

Llança totes tes cartes

i acceptaré qualsevol decisió

Digues, commou-te, explota!

No et plantis com un clau…

No em puc quedar sempre

com la canya sota la pluja.

Escull un destí entre dos,

O quan violent és el meu destí…

Estàs exhausta i atemorida

i el meu trajecte és molt llarg

Llença't al mar ... o allunya't

no hi cap mar sense turbulències...
L'amor és el més gran contrincant

Navego contra corrent:
Crucifixió, tortura, llàgrimes
i èxode entre les dues llunes.
La teva covardia em mata, dona,

jugant darrere la cortina.

Jo no crec en un amor

que no té la rauxa de la revolució,

que no trenca totes les muralles,

que no batega com l'huracà,


Ah, si el teu amor em devora,

em derrota, com l'huracà

T’he donat a escollir, doncs escull

entre morí sobre el meu pit

o sobre el meu quadern de poesía…

No hi ha una zona mitjana

entre el paradís i l’infern..